LAILAHAILLAHUWAASYHADUANNAMUHAMMADURRASULLAH "SESUNGGUHNYA,AKU NAIK SAKSI,TIADA TUHAN SELAIN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH"...ALLAHUAKBAR...ISLAM AGAMAKU..SOLEHAH IMPIANKU...SUAMI SOLEH DAMBAANKU..AMINNNNNNN...


Thursday, July 12, 2012

Hidup bukan sekadar untuk MATI !!

Teringat satu masa dulu..Saya pernah membandingkan hidup saya dgn binatang, saling tak berbeza, cari makan, kahwin, beranak tido.. apa bezanya hidup saya sebagai manusia berbanding dengan binatang?

Adakah saya diciptakan dengan akal dan hati hanya untuk itu?

Persoalan inilah yang merubah matlamat hidup saya, saya mula mencari erti hidup yang sesungguhnya, apa tujuan kewujudan saya di dunia ini, kenapa saya dijadikan sebagai manusia dan bukan sebagai binatang.

Melalui pencarian inilah, akhirnya saya bertemu ramai guru, dan hingga kini saya masih terus mencari akan hakikat kehidupan yang bererti agar kelak bila saya dipanggil Allah, saya boleh menjawab amanah akal & hati yang dianugerahkan buat saya.

Agar hidup bukan sekadar mencari rezeki, bekeluarga dan diri sendiri. Moga Allah izinkan saya berjalan di jalan yang benar, amin.




Kita ada fikir tak mengapa kita dihidupkan atas muka bumi dan mengapa kita masih hidup setelah terjaga dari tidur?

No comments:

meh beli..murah2