LAILAHAILLAHUWAASYHADUANNAMUHAMMADURRASULLAH "SESUNGGUHNYA,AKU NAIK SAKSI,TIADA TUHAN SELAIN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH"...ALLAHUAKBAR...ISLAM AGAMAKU..SOLEHAH IMPIANKU...SUAMI SOLEH DAMBAANKU..AMINNNNNNN...


Friday, April 29, 2011

perniagaan downline???

assalamualaikum
perniagaan downline??eh,apokobondo tuh..well,sape yg dh thu mebi leh senyap kejap k..perniagaan downline nih kebiasaannya berdasarkan perniagaan MLM..MLM tuh apa plak???MLM tuh sejenis perniagaan jualan secara langsung dan kebiasaanya dilakukan melalui internet...downline adalah urus niaga yg melibatkan org atsan dan bwhn..mksdnya korang kena cari 3 org bwhn krang..then,korang akn dpt komisyen 5% dari setiap downline korang...lps tuh,korang xyah cari dh yg next..sbb downline krang plak yg akn cari..ini berlanjutan smpailah korang dpt iktiraf yg dianjurkan oleh organisasi yg mengarut ni..

emm..knape aku kata mngarut??well,aku pernah kena la bai...mmg la masyuk woo...cuba r piki..dgn hnya rm300,dlm sebulan aku dpt rm2000..pffffttttttt...masyuk kan??ehehhe..well,tp aku xgna duit tuh..aku bg blik dkt smua downline aku..then,aku amek blik duit rm300 aku..yg selebihnya aku kasi dkt upperline aku..

tapi kenapa aku kasi balik??masyuk kot duit tuh..rmai yg tnye aku cmtu..well,aku xnk tnggung dosa besar diakhirat nnti..kita dh la menipu untuk mnarik downline kita..pstu kita ajr plak dia mnipu..aduhh..byk kot dosa besar..dh la amek duit camtu jer..tnpa piki postif n negatif..yg difikir cuma nk untung..alahai,aku rsa mmg la duit dpt tuh masyuk..bleh beli apa sje yg kta nk..tp halal ker???org bg tuh halal ker??dia pon poyo cam aku gak..kna trik n cari rmai org tuh ensure yg duit kita invest tuh berbaloi2...ish2..dats y aku ckup anti dgn perniagaan nih..xyah la kwn2...prniagaan nih mngarut...

ok fine,klu korang rsa aku slh,then go on bg yg rsa aku poyo nk mmpus jer bg alasan x munasabah..dh la kata mnipu...apa yg kaitan menipunya...ok fine...apa yg mnipunya adalah apabila ko cuba ckp kt downline korang tuh yg psl2 nk pomot suh join korang.;..knfem ada sikit mnipu2...xcaya,try r...pstu,nk jual brg2 lg..aduhh...come on la..mnympah aku...nmpk sgt mnipu..then,lps join 2-3 thun...masyuk gler..rasa heaven,xnk keje la ape lah..last,bila da benti keje...tiba2,korang diberitahu syrkt akn dittup..wth..kwn2 aku rmai dh kna..last2,jd penganggur trhormat..berlagak sgt ada byk duit..porah..heloo kwn2..len kali cari lah duit yg halal yg mmg diusahakan dgn titik peluh kita..nih kata kerja dari rumah or what...klu jual brg bg aku ok la sket..nih yg downline..aduhh..mmg cam harem jer...lgpon,prniagaan nih xdiiktiraf kementerian keusahawanan dan koperasi..so,aku cuma mnympaikan apa yg ptot...sbb bpk aku keje under nih..so,aku rsa ptot oyap la kan43...

ok la..piki2 dan slamat bramal..carilah duit yg btul2 halal dan kerja la k..jgn nk jln pntas cmtu jer..nmpk sgt pmalas..huhu..oke2..

No comments:

meh beli..murah2