LAILAHAILLAHUWAASYHADUANNAMUHAMMADURRASULLAH "SESUNGGUHNYA,AKU NAIK SAKSI,TIADA TUHAN SELAIN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH"...ALLAHUAKBAR...ISLAM AGAMAKU..SOLEHAH IMPIANKU...SUAMI SOLEH DAMBAANKU..AMINNNNNNN...


Tuesday, February 1, 2011

miliki tubuh sempurna dan sihat

  1. elakkan diri dari mnahan lapar hanya semata2 tidak mahu gemok...korg kena ingt,makn tuk hidup..so,jgn ssekali skip2 main dishes like breakfast,lunch n dinner..
  2. pastikan anda thu tntang kandungan makann yg diambil
  3. kurangkan kadar hidangan makann yg sering mnjd menu ttap anda
  4. pilihlah mknn yg berasaskan dari produk bijirin,kekacang,buah-buahan dan sayur..
  5. kurangkan penggunaan gula dan garam
  6. minum air dengan banyak.sekurang2nya 8 gelas shari.
  7. lakukan aktiviti senaman secara berkala..
  8. nikmati gaya hidup yg sihat spt slalu bersenam,beriadah dan etc..
so,korang,jgnlah sia2 kan hidup utk berdiet...kita hdup cuma skali..nk diet bleh,tp ko jgn ssekali skip main meal..klu x,x guna bai...tgk aku..dlu aku suka skip,last2 berat trun 5 kg jek...tuh pun dkt 6 bln br lah trun..eventhough aku jog,aku men tenis n mcm2 game lg...tp bila aku xskip bnda2 nih,.Alhamdulillah,i lost 6kg again lps 3 bln...ish2...sapo idok hepy...hahaha..so,jgn skip k..mkn nasi dlm amaoun yg sket tp lauk,dlm amaun yg byk specially sayur na...try n error...:))))

1 comment:

Mfs said...

thanks..sgt bermanfaat!

meh beli..murah2