LAILAHAILLAHUWAASYHADUANNAMUHAMMADURRASULLAH "SESUNGGUHNYA,AKU NAIK SAKSI,TIADA TUHAN SELAIN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH"...ALLAHUAKBAR...ISLAM AGAMAKU..SOLEHAH IMPIANKU...SUAMI SOLEH DAMBAANKU..AMINNNNNNN...


Friday, February 25, 2011

kesedihan part 2

hehe..oke smua..ari ni aku nk smbung crite psl org yg dtg umah aku pstu duk mntak sdekah n duit ehsan dari mama...

sbnrnya,lps tuh aku dah blik palam la...so,xde la ikuti prkmbangan sgt..tp time tuh persepsi aku trhdp mama mmg brubah..ye la,aku xsngka mama snggup wat cmtu dkt org susah..so,aku mcm cuak la...hehe..jahat btul aku...sian mama...haih...sbnrnya,lps tuh,aku jrang tnye mama psl laki tuh tp trdetik kt hati aku..what happen to him after he left our home dat nite??well,aku pon slalu trpikir..sian la kt dia...haih...

so,nk dijadikan crite,aku pon blik msa time mid sem break...dlm bln disember thun lps..masa aku kluar soping ngn mama,tiba2 hati aku suh tnye mama psl laki tuh...then,mama pon crite la...dia dtg lg lps aku dah blik palam..time tuh,mama xde,tp abah jek ada...abah nih dh rsa lain dh psl pmuda tuh..tp dia wat bodo jek...so,bila laki tuh bg slm n tiba2 msuk kwsn umah aku tnpa dijmput...dia pon duk citer la mama suh dia dtg...eh,abah pon tnye..for what...dia pon ckp,mama nk bg duit...tp abah ckp mama xde...dia pon ckp..xpela,dia tnggu..tp time tuh dah maghrib n abah nk g masjid..so,aku rsa,xptot org dtg brtandang kan2...so,abah ajak g masjid...dia ckp sokay..eh,jantan,ko sedar x dri ko tuh lelaki, n beragama islam..ambek ko..geram btul aku..klu ko xnk smayang pon xpe lah..nih smpai gnggu privacy family org...dh la menipu...haih..pstu,abah ckp,mama blik lmbt...dia pon ckp,klu mcm tuh,xpe la..tp sy nk mntk tlg bleh...ha,tu dia...abah aku dh agk,psti ada yg xkena...so,abah tnye..nk apa...dia mntak duit rm100 kot dkt abah..err..abah tgk dia ats bawah..SELEKEH...

huh..abah dh piki lain dh..abah pon ckp..dia xde duit..duit x draw lg..ada rm10...dia pon ckp..rm10 jek boleh...pstu,dia ckp..pegi la draw..dia tnggu kt umah...wei,jantan nih mmg sgt sial n sengal...ko nih xmalu ke..adoii..abah pon ckp,nk wat pe duit tuh...awk xkeje ke??dia ckp,masa tuh kan dh akhir bulan..dia sesak...huh..nk tnggung ank sedara n mak dia lg...OMG...pnipu besar betul..

haih...abah aku bkn mcm aku n mama aku,cpt kesian..hehe..dia pon ckp,xbaek mnipu,sy bleh detect sape yg mnipu..jgn ingt sy bdoh...woahh..tabik la abah....jantan tuh pon ckp,dia mmg prlukan duit untk tnggung family..abah pon bg sedas...ke nk beli DADAH...trus muka jntan tuh brubah...dia pon ckp apa yg abg ckp nih..abah pon ckp..sy thu lah...err...dia tergagap..n muka mcm tgh gian...pergh la kaw jantan...abah ckp,baik ko blik..klu x ada yg meninggal mlm nih..n dun ever come..pegi cari keje n jgn la isap dadah dah...dh la abg ipar ko mati sbb sama,ko pon nk mati cam dia ke...xkesian ke dkt anak bini ko...sial tol la..err...nih ayat aku eak..haha...

then,mama blik umah..abah pon crite n mama ckp,dia xde pon no jantan tuh,mcmn lak mama nk kol dia..xmsuk akal btul..abah pon bebel,dia ckp,next tme u bttr watch out...rmai org suka mnipu..depa guna budak tuk trick org...haih..tp ksah kakak dia btul la...kakak dia mmg org susah tp kakak dia dtg sklah mama aku bkn mntk duit cmtu jek..kakak dia dtg jual brg2..at least,xde nmpk mcm nk raih simpati..kan2..

end of story...tiba2,aku nanges n mntk maaf dkt mama..aku mntk maaf sbb piki pelik psl mama...aku slalu misunderstood dkt mama..aku menyesal sgt2...ak ptot prcaya dkt persepsi maam...mama senyum n keep smiling..psni,mmg aku dh serik dgn org yg muka ksian cam jantan tuh...sengal.!!!

to see previous story about kesedihan part 1,klik sni http://tasniya92.blogspot.com/2011/02/kesedihanpart-1.html

2 comments:

Mrs Nabila Ridzuan said...

baik ko baca kisah ni http://mrssenbe.blogspot.com/2011/02/bantulah-adik-hairuman.html

then compare nasib ko..

sweetcardigan said...

hye..jom join cntest ni..
http://sweetcardigan20.blogspot.com/2011/02/cardigan-free-utk-contest-pose-dengan.html

meh beli..murah2