LAILAHAILLAHUWAASYHADUANNAMUHAMMADURRASULLAH "SESUNGGUHNYA,AKU NAIK SAKSI,TIADA TUHAN SELAIN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH"...ALLAHUAKBAR...ISLAM AGAMAKU..SOLEHAH IMPIANKU...SUAMI SOLEH DAMBAANKU..AMINNNNNNN...


Wednesday, May 4, 2011

perubahan

assalamualaikum
alhamdulillah...Allah tlah mnghantar seseorang kpd aku dan mmberi aku sedikit nasihat..akhir2 nih byk aku dpt nasihat,dari kakak kesayangan aku,kwn2 dan ibubapa aku...tp knape aku still xbrubah???masyaAllah..aku sdang cuba utk brubah ttapi begitu ssh...mngkin aku prlukan seseorang yg mmpu mmbimbing aku...stelah nasihat mereka aku ingkari n hnya msuk tlinga knn n kluar blik.....knape Ya Allah,ssh sgt utk aku brubah???mebi rmai tnye...brubah ape???sbnrnya,dh lama aku nk ubah gaya hidup aku...tp ntah knape,aku xleh brubah tros...tp apa yg aku cuba ubah skarang..adlh aku cuba elak sesuatu yg haram...

byk prkara haram yg harus aku jauhi n dlu aku tlh pon lalui...apa yg haram??emm..yg haram adalah kapel..aku prnh brcinta n peritnya apabila berpisah...knape aku trlalu iktkan nafsu..bila aku tgk org kapel,aku pon trhegeh2 nk kapel..so,bila ex aku ajk..tros accept..time tuh aku rsa dri aku dh lost..sbb trikut nafsu dunia..n syaitan berparti keriangan sbb brjaya bwk aku kekancah lembah zina ringan...trlalu asyk dgn kapel,sehingga aku mlupakan tnggungjwb aku trhdp ibubapa yg aku dh jnji dgn mreka aku akn buat btul2..tp kekecewaan yg aku dpt...Subhanallah...engkau telah sedarkan aku Ya Allah...naek sem 2,br aku thu,kapel berdasarkan cinta syaitan nih hnya la permainan syaitan..dia nk tgk kita jatuh...durjana pnya syaitan..nseb ku sngguh baik krn cepat sdar..Alhamdulillah...tq sbb sedarkan aku dan si dia..aku berundur disebabkan x thn dgn airmata mama...tq mama,u are my everyting..keranamu mama,aku rela mngikut segala kehendakmu...aku tekadkan dlm hati yg cnta aku hnya pada Allah,abah n mama dan bakal suami tercinta yg kunantikan...semoga cinta kami mndpt restu Allah..aku xkesah siapa dan apakah beliau..yg pnting,dia mmhami dan menerima diriku seadanya..aku xmmpu jd wanita perfect dan semulia khadijah,secantik zulaikha..tp aku thu,aku mmpu brubah mnjd sebaik mereka..insyaAllah...

smnjak itu,aku berazam dan bertekad utk mengekalkan statusku...aku xnk dipndg murah...aku nk tnjuk,nilai driku lebih tnggi dari luaran...rmai yg mmberi nasihat agar aku brubah kearah lebih positif...dan xkurang jgk yg kritik aku...aku kolot jika aku x ikt prubahan arus moden dunia...wahh...apa lagi,.aku lebih percaya kpd bisikan syaitan..dan skali lg..aku lupa tnggungjwb ku trhadap Allah...aku skali lg mnjd senjata syaitan...subhanAllah...bntulah aku...aku prlukan mu utk brubah...klu aku brubah semata2 hnya utk puaskan aty insan sekeliling aku,mmg aku insan durjana...tp biarlah aku brubah dgn seikhlas hati...

insyaAllah,perubahanku akn berlaku..tp sedikit demi sedikit..Allah itu maha Adil..Dia mahu uji aku shja...aku xkan mngalah melawan syaitan..smoga rintihanku didengari Allah yg maha esa..aku akn jd dri aku..tp biarlah perubahan itu,aku lakukan dengan niat yg btul2 ikhlas..tq saudara yg menegur sy..insyaAllah,sy akn brubah..tp sy prlukan masa...smoga Allah permudahkan urusan sy...alangkah indah,jika aku brtemu dgn seseorang yg btul2 mmpu mmbimbing aku...disamping mengajar aku ttg erti hidup yg smntara ini...wlaupon aku trlalu muda,tp aku thu,kematangan dlm dri lebih pnting...biarlah aku ubah dalamanku dahulu mnjd lebih baik...insyaALlah,jika aku sudah bersedia..perubahan tuh akn berlaku...knape aku cmni???sbb aku malu kwn2..aku malu dgn dri aku...aku trlalu sosial dan pemakaianku mngalahkan org yahudi..subhanallah,..smoga Allah bukakan pintu hatiku...ak sekadar ingin berkongsi..smoga,slps nih,aku mmpu mnjd perempuan penyejuk mata suamiku dan lemah lembut biarpun diriku hnya lah cebisan kain yg sudah trcemar..insyaAllah,klu ada insan yg sudi mmbasuhnya dgn klorok..aku akn mnjd kain yg suci..aku hrp diberi pluang sblm dipanggil Allah..:)

No comments:

meh beli..murah2