LAILAHAILLAHUWAASYHADUANNAMUHAMMADURRASULLAH "SESUNGGUHNYA,AKU NAIK SAKSI,TIADA TUHAN SELAIN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH"...ALLAHUAKBAR...ISLAM AGAMAKU..SOLEHAH IMPIANKU...SUAMI SOLEH DAMBAANKU..AMINNNNNNN...


Thursday, March 31, 2011

tips memakai pupur

ok..thu x ape pupur???err...=.=''
mostly girls jek yg pkai..tp klu laki nk pkai pon ok gak..^^
anyway..korang nk cantik mcm ak??=.=''
just kidding..
ok..lani..nk kasi tips tuk pkai pupur taw...
i mean mask..ada phm..haih..ckp mlayu x phm..
ckp omputih angpa phm plak..hihi
orait...
korang leh wat time berpupur ialah
  1. bersihkan wajah dengan susu pembersih..xde susu xpe..
  2. lembapkan wajah dgn air suam..bkn air panas taw...nih tuk buka pori2 di wajah
  3. sapukan pupur pada wajah dengan gerakan ketepi...pastikan ketebalan sama rata
  4. pilih pupur yg sesuai dgn wajah anda..i mean ur skin
xleh wat time masking...
  1. jgn ltak dkt bhagian mata...yela,xkan nk buta lak...kan2
  2. rehatkan wajah dan jgn duk gedik nk ktawa..atau bercakap...klu korang nk ada penuaan wat la..
  3. jgn berpupur time bersolek
  4. jgn brdri atau bergerak byk sgt
  5. better wat time tdo..:)
apa yg aku cuba smpaikan ialah..most pmpuan xbape thu cara nk pkai mask..how long to wear..klu korang nk thu,ada setengah masker tuh,perlu dipakai sekjap and ada yg prlu pkai smpai kering..tp klu aku,aku prefer pkai smpai pg...sbb absorb lmbt..and aku nih pmalas..so,nk mndi br nk bersihkan..tp feedback dia sgtlah awesome u...
anyway,aku ada byk resipi pupur dari dapur...bermaksud yg btul2 semulajadi..xde penambah perasa or what..and guest what,im going to try them all...
dlu muka aku gelap..tp lps spm aituh,aku try pkai masker sendri punyer la..and,alhamdulillah..cerah sikit kulit aku..hik2
ok...masker nih xleh pkai ary2 tau..korang ada 5 situasi klu nk pkai..
  1. ktika kulit tgh stres..*aik ko pon stres gak eak kulit...ish2
  2. saat wajah keletihan..*mcm bekerja lak kau nih
  3. pada waktu mlm
  4. ketika anda bakal bergelar raja sehari dan selamanya...*xjd raja pon xpe
  5. ketika kulit terdedah pada cahaya matahari dlm waktu yg lama
ok...knape aku ckp xleh wat stiap ary sbb nk elak dari kulit menjadi bertmbh kering dan ia rosakkan kulit u...haih..mcm dermatologist lak ak...pdhl kulit muka aku pon mn la lawa..kan2..gediks tol..ok la...nk lebih tips???belilah bku rapi..heheh..

No comments:

meh beli..murah2